سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

کارنامه مربیگری کارلوس کرش پرتغالی

    نظر

کارلوس کرش نامزد مربی گری تیم ملی فوتبال ایران امشب وارد تهران شد. او برای بازدید از امکانات تیم ملی و مذاکرات نهایی و امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال راهی تهران شده است.

کارنامه مربی گری کارلوس پرتغالی به شرح زیر است:

کرش کار مربیگری خود را با تیم جوانان پرتغال آغاز کرد و نسل طلایی برای پرتغال ساخت که در دنیای فوتبال ستارگان بزرگی شدند، بازیکنانی چون فیگو، روی کاستا، فرناندو کوتو و... با رشد این ستاره‌ها کرش هم رشد کرد و در سال 1991 سرمربی تیم ملی پرتغال شد و پس از دو سال حضور در نیمکت پرتغال این تیم را به مقصد اسپورتینگ ترک کرد تا سرمربی این تیم مطرح پرتغالی شود. او دو سال روی نیمکت اسپورتینگ به افتخاراتی دست یافت و بازهم بازیکنانی به دنیای فوتبال معرفی کرد. بازیکنانی چون استانکوویچ و پائولو سوزا.

 

مقصد بعدی نیورک بود و تیم ردبول آمریکا جای دیگری برای مربیگری این پرتغالی بود. او سپس به آسیا آمد و هدایت تیم ناگویا ژاپن را در سال 1996 به خدمت گرفت. اما ناگویا هم مثل رد بول حضور یکساله برای کرش به همراه داشت. او در آسیا ماند و هدایت تیم ملی امارات را هم به مدت یکسال بر عهده گرفت (1998-1999). کرش در ادامه فعالیت خود به آفریقای جنوبی رفت و توانست این تیم را به جام جهانی 2002 برد که پیش از بازی‌های جام جهانی کره - ژاپن جای خود را به یک مربی آفریقای جنوبی داد.

 

بعد از این صعود او کار با تیم های بزرگ را آغاز کرد و به عنوان دستیار در کنار فرگوسن کارش را با منچستر یونایتد شروع کرد . پس از یکسال حضور در کنار فرگوسن مربیگری رئال مادرید به او پیشنهاد شد و در سال 2003 هدایت کهکشانی ها را برعهده گرفت و در این تیم به موفقیت نرسید. بازگشت دوباره به اولدترافورد و کار با فرگوسن او را در سایه قرار داد ولی بارها فرگوسن لب به تمجید از او باز کرد و کار کرش را می ستود و قهرمانی ها متعددی با منچستر به دست آورد.

 

سال 2008 سال خداحافظی از منچستر بود تا دوباره بر روی نیمکت تیم ملی پرتغال تکیه بزند. او پرتغال را به جام جهانی 2010 برد اما در جام جهانی ناموفق بود. اکنون او با پیشنهاد از آسیا مواجه است و این بار فدراسیون فوتبال ایران خواهان به خدمت گرفتن کرش است؛ مربی که هم در سطح بالای فوتبال کار کرده و هم هدایت تیم هایی چون آفریقای جنوبی و امارات را برعهده داشته است.