سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

جشنواره گل بارسلونا/طلسم شکنی منچستریونایتد با شکست چلسی

    نظر

منچستریونایتد با شکست چلسی به ناکامی‌هایش در استمفورد بریج پایان داد، بارسلونا هم شاختار را با شکستی سنگین بدرقه کرد.

چلسی صفر - منچستریونایتد 1


در دومین شب دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب تیم‌های چلسی و منچستر یونایتد انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن به‌مصاف هم رفتند که در پایان شیاطین سرخ موفق شدند با یک گل به‌برتری برسند و به‌طلسم 9 ساله شکست‌ناپذیری چلسی مقابل منچستر در لندن خاتمه دهند.

در ابتدای این دیدار شاگردان کارلو آنچلوتی با ارائه بازی هجومی خطراتی را بر روی دروازه منچستر بوجود آوردند، اما برخلاف روند بازی این منچستری‌ها بودند که در دقیقه 24 روی نفوذ تماشایی رایان گیگز و پاس رو‌به‌عقب به وین رونی و شوت دقیق این بازیکن به کنج دروازه پیتر چک به‌گل رسیدند تا آب سردی بر پیکره چلسی ریخته شود.
در ادامه چلسی که از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد بار دیگر موقعیت‌های فراوانی را بر روی دروازه ادوین فن‌درسار ایجاد کرد که یکی از این موقعیت‌ها برخورد توپ به‌تیرک دروازه شیاطین سرخ و در ادامه بازگشت توپ از روی خط دروازه این تیم بود که در نهایت منجر به‌گل نشد تا موقعیت‌های تیم میزبان یکی پس از دیگری به‌هدر برود و مردان کارلتو نیمه اول را با شکست راهی رختکن شوند.

در آغاز نیمه دوم بار دیگر چلسی بازی را هجومی آغاز کرد و موقعیت‌‌هایی را هم در محوطه جریمه منچستر داشت که از دست داد.

در دقیقه 55 وین رونی در پشت محوطه جریمه چلسی، چیکاریتو را در موقعیت گلزنی قرار داد که در برگشت بار دیگر توپ به رونی رسید که این بازیکن دروازه چلسی را گشود که کمک داور به‌نشانه آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

در ادامه بازی هجومی چلسی با ضدحملات خطرناک منچستر پاسخ داده شد که ثمری برای 2 تیم نداشت.

در دقیقه 70 بر روی ارسال توپ در محوطه جریمه منچستر و ضربه سر دروگبا موقعیت برای اسین فراهم شد که این بازیکن با شوتی سرضرب با فاصله اندک توپ را با فاصله اندک به‌خارج از میدان هدایت کرد.
پس از این موقعیت خطرناک، سرمربی ایتالیایی چلسی دست به‌ 2 تغییر زد و مالودا و آنلکا را به‌ترتیب جایگزین ژیرکوف و دروگبا کرد.

در دقیقه 74 ضربه سر مهلک فرناندو تورس موقعیت دیگری را برای چلسی بوجود آورد که ادوین فن‌درسار با عکس‌العملی تماشایی دروازه منچستر را بسته نگه داشت.

در دقیقه 78 منچستر و چلسی دست به‌تغییر زدند و آلکس فرگوسن با آوردن برباتوف به‌جای هرناندز نشان داد که به‌هیچ عنوان به‌فکر ارائه بازی تدافعی نیست.
کارلتو نیز با انجام آخرین تغییر خود اوبی میکل را جایگزین بوسینگوا کرد تا همچنان میانه میدان را در اختیار داشته باشد.

در ادامه 2 تیم حملات جسته و گریخته‌ای را بر روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که ثمری نداشت.
در دقیقه 90+2 بازی و در وقت‌های تلف‌شده صحنه مشکوکی در محوطه جریمه منچستر رخ داد و خطای اورا بر روی رامیرز از سوی داور اسپانیایی پنالتی اعلام نشد تا بحث‌برانگیزترین صحنه این بازی رخ دهد.
چند لحظه بعد بار دیگر تعادل تورس در محوطه جریمه منچستر به‌هم خورد که داور مسابقه این صحنه را نیز پنالتی اعلام نکرد و به ‌تورس به‌دلیل تمارض کارت زرد نشان داد.
در پایان منچستر یونایتد با این پیروزی دلچسب خارج‌از خانه گام بلندی را برای صعود به‌مرحله نیمه نهایی برداشت و با خیالی آسوده پذیرای مردان کارلو آنچلوتی در اولدترافورد خواهد بود.

بارسلونا 5 – شاختار دونتسک


بارسلونا نیز در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شاختار دونتسک را با نتیجه پنج بر یک شکست داد تا با خیالی آسوده به دیدار برگشت بیندیشد.

بارسا بازی را تهاجمی آغاز کرد و آندرس اینیستا در دقیقه 2 از سمت چپ به پیش تاخت و گل اول بازی را زد. اینیستا جانشین پدرو در خط حمله بارسلونا شده بود.

اینیستا که شبی عالی را سپری می‌کرد در دقیقه 34 با سانتری فوق‌العاده توپ را به دنی آلوس سپرد و او با جا گذاشتن پیاتوف، دروازه‌بان حریف، گل دوم را زد.

شاختار در نیمه اول سه موقعیت عالی داشت که لوییز آدریانو و ویلیان آنها را از دست دادند.

در دقیقه 53 بود که بارسا به گل سوم رسید. کرنر چابی را جرارد پیکه به سمت دروازه حریف زد که با برخورد به راکیتسکی، توپ به گل سوم تبدیل شد.

در دقیقه 60 دو گل زده شد. ابتدا روی ضربه ایستگاهی داریو سرنا، راکیتسکی با زانو یک گل برای شاختار زد و سپس با حرکت انفرادی فوق‌العاده لیونل مسی، سیدو کیتا با پای چپ دروازه حریف را گشود. آندرس اینیستا پیش از گل شاختار اخطار گرفت و بازی بعدی دو تیم را از دست داد، دیداری که حالا دیگر حساسیت خاصی برای بارسا ندارد.

در نهایت، در دقیقه 86 روی حرکت انفرادی دنی آلوز، ژاوی از فاصله‌ای نزدیک گل پنجم را به ثمر رساند. شاختار پیش از این تنها یک بار شکست به این سنگینی را تجربه کرده بود و حالا هم بعید است که بتواند در دیدار برگشت این اختلاف بسیار زیاد را مقابل بارسلونا جبران کند.