سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

صعود مس و تداوم ناکامیهای قلعهنویی در آسیا

    نظر

لیگ قهرمانان آسیا

صعود مس و تداوم ناکامی‌های قلعه‌نویی در آسیا

هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با صعود مس و حذف سپاهان آغاز شد.

 هفته ششم و آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی شب گذشته آغاز شد که کمتر کسی فکر صعود مس به مرحله بعد را می‌کرد.
 شب گذشته مس کرمان در حالی میزبان الهلال بود که نماینده عربستان در پایان هفته پنجم با کسب 11 امتیاز از 5 دیدار، صعود خود را به عنوان تیم نخست از گروه 4 رقابت‌ها قطعی کرده بود و انگیزه زیادی برای حضور در این مسابقه نداشت و در غیاب سرمربی و چند تن از بازیکنان خود به کرمان سفر کرد.
 در این دیدار که در ورزشگاه شهید باهنر و در حضور بیش از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، نماینده ایران با انجام یک بازی زیبا، حساب ‌شده و منطقی موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد حریف قدرتمند و صاحب‌نام خود گذشته و جمع امتیازات خود را به 9 برساند؛ اما این پیروزی برای صعود مس کرمان به مرحله بعد کافی نبود و نماینده ایران باید منتظر نتیجه دیدار دو تیم دیگر این گروه یعنی السد قطر و الاهلی امارات می‌ماند.
 نماینده امارات در حالی در دوحه مقابل السد قرار گرفت که پس از پیروزی مس برابر الهلال اندک شانسی را هم که برای صعود به مرحله بعد داشت، از دست رفته می‌دید و گمان این می‌رفت با انجام یک بازی ناجوانمردانه و تبانی با تیم قطری موجبات صعود همسایه و همزبان خود را فراهم کند. موضوعی که عربها در سالهای اخیر نشان دادند که استعداد آن را دارند؛ اما اماراتی‌ها با انجام یک بازی شرافتمندانه و پاک میزبان قدرتمند خود را با نتیجه 2 بر 2 متوقف کردند و با وجود حذف خود موجبات صعود مس را فراهم آوردند تا نشان دهند که فوتبال پاک هنوز زنده است.
 بدین ترتیب تیم‌های الهلال عربستان با 11 امتیاز به عنوان تیم نخست و مس ایران با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه چهارم راهی مرحله حذفی شدند.

 در گروه سوم این رقابت‌ها نتایج به گونه‌ای رقم خورد که باب میل ایرانی‌ها نبود.
سپاهان اصفهان در حالی در العین به مصاف تیم این شهر رفت که نماینده امارات قبل از آغاز این هفته با کسب تنها 4 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی این گروه قرار داشت و شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت. در حالی که به نظر می‌رسید سپاهان کار چندان سختی برای پیروزی در این دیدار و حتی صعود به عنوان تیم اول از این گروه را ندارد، همه چیز برخلاف پیش‌بینی‌ها پیش رفت و سپاهان در دقایق پایانی نیمه اول با دریافت گل از روی نقطه پنالتی از حریف خود عقب افتاد.
 این پایان کار نبود و سپاهان امید داشت که با کسب نتیجه مساوی هم حداقل به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله حذفی شود؛ اما اماراتی‌ها که برای اعاده حیثیت در لیگ قهرمانان و جبران نتایج ضعیف هفته‌های گذشته به میدان آمده ‌بودند گل دوم را وارد دروازه سپاهان کردند تا ناکامی‌های قلعه‌نویی در آسیا ادامه داشته باشد.
 سپاهان که شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست رفته می‌دید تنها امیدش به دیگر دیدار این گروه بین تیم‌های پاختاکور ازبکستان و الشباب عربستان بود تا شاید با پیروزی نماینده ازبکستان در عربستان و یا حتی تساوی این دو تیم، به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود.
 پاختاکور که در پایان نیمه اول با یک گل میزبان خود الشباب را شکست داده بود در نیمه دوم در حالی که 10 نفره کار را دنبال می‌کرد با دریافت 2 گل مقابل نماینده عربستان شکست را پذیرا شد تا هم شانس خود را برای صعود به عنوان تیم اول از این گروه از دست دهد و هم موجبات حذف سپاهان را فراهم کند.
 بدین ترتیب تیم‌های الشباب عربستان با 10 امتیاز به عنوان تیم نخست و پاختاکور ازبکستان با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه سوم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شدند.
سپاهان نیز با 8 امتیاز از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا قلعه‌نویی همچنان در حسرت موفقیت در آسیا بماند.

جدول گروه سوم:
1- الشباب عربستان 10 امتیاز
2- پاختاکور ازبکستان 9 امتیاز
3- سپاهان ایران 8 امتیاز
4- العین امارات 7 امتیاز

جدول گروه چهارم:
1- الهلال عربستان 11 امتیاز
2- مس ایران 9 امتیاز
3- السد قطر 8 امتیاز
4- الاهلی امارات 5 امتیاز